تکنولوژی

مزایای دوربین های مدار بسته IP نسبت به دوربین های آنالوگ یا HD-CVI

مزایای بسیاری وجود دارد که سیستم دوربین مدار بسته دوربین امنیتی IP بیش از یک فرمت آنالوگ ارائه می دهد. دوربین های مداربسته IP سیگنال خود را بر روی یک شبکه ارسال می کنند و انتقال اطلاعات بیشتر را از سیگنال دوربین مداربسته آنالوگ ارسال می کنند.

به دلیل مزایای این نوع دستگاه، صنعت امنیتی در طول سال های اخیر به دوربین های امنیتی IP منتقل شده است. با وجود تکامل قطعنامه دوربین مداربسته آنالوگ، استفاده از دوربین مداربسته IP هنوز سریع رشد می کند.

دلایل تغییر دوربین مداربسته انالوگ به IP را حتما باید بدانید.

در این مقاله شما درباره مزایای استفاده از دوربین مداربسته IP در برابر سیستم دوربین مداربسته آنالوگ یاد خواهید گرفت و درک خواهید کرد چرا بهتر است از این تکنولوژی در پروژه های جدید دوربین های مداربسته استفاده کنید که فیلم های با کیفیت بالا را تهیه می کنند.

نمودار زیر یک مثال ساده از سیستم CCTV را نشان می دهد که دسترسی به اینترنت داخلی و خارجی را از طریق استفاده از نرم افزار نظارت (لپ تاپ ۱ و لپ تاپ ۲) نشان می دهد. فقط نگاهی به این نمودار ساده برای آشنا شدن با این مفهوم در حالی که خواندن در مورد مزایای دوربین امنیتی امنیتی IP.

مزایای دوربین IP نسبت به دوربین مداربسته آنالوگ در نصب دوربین مداربسته

نمودار CCTV در واقع بسیار ساده است، به ویژه اگر شما با استفاده از سوئیچ قادر به روشن کردن دوربین از طریق PoE (Power Over Ethernet)

سپس ۸ دوربین IP به سوئیچ PoE، NVR، روتر اینترنت و یک لپ تاپ یا رایانه برای نظارت از راه دور متصل می شوند.

در طرف دیگر اینترنت یک روتر دیگر و یک لپتاپ وجود دارد که می تواند برای دسترسی از راه دور به سیستم CCTV استفاده شود. این یکی از مزایای استفاده از دوربین امنیتی IP است، آنها می توانند به صورت جداگانه قابل دسترسی باشند.

مزایای دوربین مداربسته IP  به صورت خلاصه:

رزولوشن بالا

تا تاریخ (۲۰۱۸) دوربین های IP تا ۳۰MP وجود دارد.

استفاده از کابل های کمتر

یک کابل شبکه به اندازه کافی است.

سیستم مستقل

دسترسی مستقیم به دوربین.

امنیت بهتر

دوربین IP می تواند از داده های رمز شده استفاده کند.

تجزیه و تحلیل ویدیو جاسازی شده

دوربین مداربسته IP هوشمند است.

چند منظوره

امکان استفاده از سیستم های مختلف نظارت.

سهولت انتقال

آپلود ویدیوها بر روی شبکه داده.

افزونگی

همزمان NVR و ضبط کارت SD.

نظارت

امکان نظارت بر وضعیت دستگاه ها وجود دارد.

با این حال، برای دسترسی از راه دور، محدودیت پهنای باند اینترنت خواهد بود. دوباره در نمودار ببینید و ببینید که ضبط کننده (NVR) به طور مستقیم به سوئیچ متصل است که می تواند پورت های ۱۰۰Mbps یا ۱۰۰۰ Mbps داشته باشد.

اگر شما از ADSL برای پروژه CCTV خود استفاده می کنید، محدودیت پهنای باند را خواهید داشت، بنابراین لازم است از دوربین های IP با جریان چندگانه استفاده کنید.

بنابراین در این وضعیت می توانید از چندین جریان از یک دوربین IP استفاده کنید که به شما امکان می دهد یک نمایه ویدئوی با کیفیت بالا برای ضبط محلی و سایر جریان های تصویری با کاهش رزولوشن برای ارسال در اینترنت داشته باشید، بنابراین می توانید سیستم را به پهنای باند موجود است.

به عنوان مثال اطلاعات کاتالوگ دوربین IP را در زیر مشاهده کنید، بخش برجسته نشان می دهد این توانایی برای ارسال بیش از یک جریان ویدئو به طور همزمان با استفاده از انواع مختلف کدک ها مانند H.264 و MPEG.

دوربین بولت مداربسته شبکه داهوا مدل IPC-HFW2439SP-SA-LED-S2

دوربین مداربسته بولت داهوا مدل DH-HAC-HFW1500TP

نظر شما چیه ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *