تکنولوژی, لپ تاپ

لپ تاپ گرافیک دار بخرم یا نه ؟

جواب : اولا لپ تاپ بدون کارت گرافیک وجود ندارد !!!  چون بدون گرافیک امکان نمایش اطلاعات وجو ندارد .بنابراین سوال بدین شکل تصحیح می گردد که ، لپ تاپ با کارت گرافیک مجزا بخرم یا نه ؟

اگر لپ تاپ را برای بازی و کارهای گرافیکی سنگین نمی خواهید  پیشنهاد ما خریدن لپ تاپ بدون کارت گرافیک مجزا میباشد به چند دلیل :

Gigabyte GPU AMD Radeon RX Vega 64 8 GB HBM2-RAM PCIe x16 HDMI™,  DisplayPort | Conrad.com

 1 – در پردازنده های جدید تراشه گرافیکی و پردازنده در هم ادغام شده اند ( به لطف معماری نانو) بنابراین اطلاعات بین پردازنده و تراشه گرافیکی (Cpu  و Gpu ) بدون واسطه و با سرعت بالا منتقل خواهد شد . در حالیکه در لپ تاپهای گرافیک دار مجزا بین این دو یک حافظه موقت قرار دارد  که سرعت این حافظه در قیاس با سرعت پردازنده بسیار کم میباشد . لذا اطلاعات با سرعت کمتری منتقل خواهند شد .

2- کارت گرافیک مجزا از قطعه های پر مصرف در لپ تاپ میباشد ، لذا نگهداری شارژ این نوع لپ تاپها بسیار کمتر از نوع بدون گرافیک مجزا میباشد .

3- کارت گرافیک مجزا حرارت بالایی تولید مینماید ، بنابراین حرارت لپ تاپهای گرافیک مجزا بیشتر میباشد .

4- در پردازندهای نسل جدید ( از نسل سوم به بعد) گرافیکی استفاده شده که به ادعای اینتل از بیشتر کارتهای گرافیک مجزای هم رده بالاتر میباشند . لذا برای اجرای بیشتر بازیهای موجود مشکلی نخواهند داشت .

AMD Radeon RX Vega 8 (Ryzen 4000) vs NVIDIA GeForce MX250 vs AMD Radeon RX  Vega 7

نظر شما چیه ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *