دوربین های مدار بسته IP

مدیریت و چیدمان NOD های ای پی در بستر های مبتنی بر شبکه

How to Configure NVR for IP Camera on a Network? | Versitron

آی پی دوربین مداربسته را چطوری پیدا کنیم

هنگام راه اندازی دوربین IP یکی از مهمترین اقدامی که باید انجام دهید به دست آوردن یا پیدا کردن آی پی دوربین مداربسته است. سعی شده در این مقاله به شما آموزش دهیم که آی پی دوربین مداربسته را چطوری پیدا کنیم . لذا در ادامه نحوه به دست آوردن و تغیر آی پی دوربین مداربسته داهواو سایر دوربین های مداربسته را آموزش می دهیم.

  1. از طریق دستگاه NVR
  2. از طریق نرم افزار های اسکنر شبکه
  3. بازدید وب سایت یا کاتالوگ محصول
  4. بازگرداندن به حالت پیش فرض سخت افزاری

1.از طریق دستگاه  NVR

جهت تغیر دادن ای پی دوربین مداربسته در ابتدا باید وارد منوی دستگاه NVR شوید. سپس در بخش تنظیمات وارد قسمت  Registration یا Remote شوید. در این بخش می توانید اقدام به شناسایی دوربین های شبکه کنید. همچنین در قسمت پایین آن می توانید دوربین IP اضافه کنید.

در این صفحه با زدن گزینه DEVICE SEARCH تمامی IP های دوربین های متصل به شبکه نمایش داده می شوند. در کنار آی پی هر دوربین آیکونی وجود دارد که با کلیک بر روی آن می توانید اقدام به تغیر آی پی دوربین به آی پی مورد نظر خود بکنید.

توجه کنید در صورتی که دو دوربین دارای یک آی پی یکسانی باشند، دستگاه NVR دچار خطا می شود.

2.به دست آوردن ای پی دوربین مداربسته داهوا  با نرم افزار کانفیگ تولز

جهت به دست آوردن ای پی NVR داهوامی توانید از نرم افزارهای  IP Scanner  استفاده کنید. نرم افزار مخصوص دوربین داهواجهت پیدا کردن ای پی نرم افزار configtools است. پس از نصب نمودن نرم افزار configtools در کامپیوتر، دوربین مداربسته یا NVR داهوارا به کامپیوتر یا لپ تاپ خود وصل نمایید.

البته اگر دوربین یا NVR شما به سوئیچ شبکه متصل باشد، می توانید لپ تاپ را به جای اینکه به دوربین وصل کنید به سوئیچ شبکه وصل نمایید.

پس از اتصال نمودن لپ تاپ به سوئیچ، نرم افزار ای پی اسکنر configtools آدرس IP و همچنین مدل دستگاه NVR و دوربین های داهوارا که به سوئیچ متصل هستند را پیدا می کند.

در صورتی که می خواهید آدرس ای پی دوربین های مداربسته را به کلاس IP شبکه لوکال خود تغییر دهید. کافی است بر روی نرم افزار configtoolsکلیک راست نمایید و بر روی گزینه  Run As Administrator کلیک نمایید. در بخش راست صفحه باز شده گزینه های مختلفی از جمله IP Address وجود دارد که می توانید آن را تغییر دهید. البته حتما توجه نمایید که ای پی دوربین ها و nvr نباید یکسان باشد.

دانلود نرم افزارconfigtools

ویژگی نرم افزار configtools

  • عوض کردن IP address دوربین و NVR   داهوا
  •  پیدا کردن سریال دستگاه و دوربین

در صورتی که دوربین مداربسته شما داهوا  نیست و سایر برندهای متفرقه می باشد می توانید جهت پیدا کردن ای پی آنها از نرم افزار IW2 می توانید استفاده کنید. در صورتی که کامپیوتر شما به شبکه متصل است با نصب نرم افزار IW2 می توانید شبکه داخلی خود را اسکن نمایید.

به این ترتیب نرم افزار IW2 را اجرا نمایید و دکمه NEXT را کلیک نمایید تا نرم افزار به صورت اتوماتیک تمام دوربین های داخل شبکه را شناسایی می کند. در این بخش می توانید تمام مشخصات دوربین های ای پی از جمله MAC، IP Address، Model و Firmware Version را به صورت تفکیک برای هر دوربین را مشاهده نمایید.

دانلود نرم افزار IW2

3.بازدید وب سایت یا کاتالوگ محصول

یک راه حل بسیار ساده و در دسترس، مطالعه کاتالوگ هر محصول می باشد. در صورت عدم موفقیت در هر یک از موارد گفته شده می توانید با مراجعه به سایت برند دوربین مداربسته خود یا پشتیبانی به ای پی دوربین مداربسته خود پی ببرید.

4.بازگرداندن به حالت پیش فرض سخت افزاری

در صورتی که ای پی دوربین مداربسته تغیر داده شده باشد و با کمک روش های گفته شده نتوان به ای پی دوربین ها پی برد؛ بهترین راه حل ریست فکتوری دوربین مداربسته است. دکمه ریست دوربین مداربسته به صورت سخت افزاری بر روی خود دوربین قرار دارد. با نگه داشتن دکمه ریست، دوربین به حالت تنظیمات کارخانه برمی گردد.

Sistem supraveghere profesional tehnologie IP 4 camere 2MP, POE Dahua, NVR  Dahua 6MP. accesorii incluse - Camere Supraveghere Ieftine

نظر شما چیه ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *